Etiketter

, , ,

Jag har använt två produkter den senaste tiden, som jag doftmässigt tycker fungerar för både kvinnor och män. Det är en duscholja från HM: Revelation shower oil och ett schampo från SachaJuan: Normal hair shampoo.

Schampot köpte jag i första hand till min man och mina söner som använder olika hårvax och därför föredrar schampon med sulfater som tvättar rent även från exempelvis mineraloljor. Själv använder jag oftast sulfatfria schampon, men det här har faktiskt fungerat bra och har inte känts speciellt uttorkande trots SLS (sodium laureth sulfate).

Jag är inte alltid förtjust i unisexdofter, i alla fall inte om de är åt det sportiga hållet. Men de här två produkterna – framför allt duscholjan – doftar mer orientaliskt.

Ett plus för snygga förpackningar!

Bloggen 001

Apropå SachaJuan så är jag nyfiken på att testa deras Hair cleansing cream: SachaJuan Hair cleansing Cream men tycker att den är dyr, 350 kronor för 500 ml. När man tvättar med ”krämer” eller balsam istället för schampo så är min erfarenhet att det går åt ganska mycket av produkten.