Etiketter

, ,

003

Den här godingen har stått i mitt badrumsskåp ett tag. Nu när det är så kallt ute tror jag det att passar bra att plocka fram den. Det hävdas att ”Egyptian Magic All Purpose Skin Cream är en naturlig hudkräm som kan användas för att applicera på utslag, eksem, torr hud, torra läppar, torrt hår, torra nagelband och även till skönhetsvård, som kroppslotion och ansiktsbehandlingar”.

Ingredienserna presenteras föredömligt redan på framsidan, även om texten på min burk har suddats ut lite. Innehållet är hur som helst: Olea Europaea Fruit Oil, Cera Alba, Mel, Pollen, Royal Jelly Extract, Propolis Cera – enbart naturliga ingredienser. Hållbarheten är anmärkningsvärda 36 månader, trots att inget konserveringsmedel tillsatts. Jag vet dock att honung har en antibakteriell verkan.

Att hållbarheten är så god är bra, för det här är ingen burk jag har plockat fram ofta även om nagelband och armbågar fått sig en dust ibland. Nu tänker jag emellertid använda den regelbundet som nattkräm för att se om dess påstådda läkande effekt kan hålla de blossande kinderna på avstånd. Återkommer om resultatet!

 

